Agenda

Eigen Radost evenementen / evenementen opleiding Russische en Slavische Studies Amsterdam/ culturele Slav-genda / belangrijke UvA data (FGw)

Collegejaar 2021-2022

Lieve Radostniki,

De laatste maand van het academisch jaar is ingegaan! Met veel zon, vreugde en vooral zonder corona willen we de laatste paar weken van dit jaar graag samen met jullie vieren. Er staan nog veel activiteiten gepland voor deze maand dus kom vooral langs.

ALV & Kandidaatsbestuur!

Helaas komt aan alles een einde en zo ook aan ons bestuursjaar. Op 1 juli zal onze afsluitende ALV plaatsvinden om 20:00 in de Doelenzaal. Hier zullen wij het jaarverslag presenteren en stemmen over het kandidaatsbestuur. Kortom- een super belangrijke ALV om bij te zijn!

Activiteiten van Radost

Studeren met Radost dinsdag 21 juni

Op 21 juni organiseren we een nieuwe studeren met Radost, met het oog op het beruchte tentamen van de Geschiedenis van het Slavisch op 30 juni. Ook zij die niet dat vak volgen zijn natuurlijk welkom. We zijn tussen 10 uur en 17 uur op het PCH te vinden. Het exacte lokaal volgt nog.

Donderdag 30 juni eindejaarsbarbecue

Op 30 juni organiseren we een barbecue om het einde van het academisch jaar in te luiden! Houd deze datum dus vast vrij in je agenda. Binnenkort ontvangen jullie hier meer informatie over.

Radost kijk-, lees-, en luisterlijst

Sara Crombach in de Roode Bioscoop

Met veel bewondering en fascinatie kijken we naar hoe ons erelid Sara Crombach nog een inspirerend concert gaat geven 23 juni om 20:00. Het programma 'De Grote Poort van Kiev' zal die avond de zaal vullen met Armeense, Oekraïense en Russische klanken.

Voor meer info: https://www.roodebioscoop.nl/sara-crombach-de-grote-poort-van-kiev

Tsjechov de musical

Op 1 en 2 juli 2022 in theater De Kunstgreep te Oostzaan en op 7 en 8 september 2022 in het Zaantheater is de Tsjechov de musical te zien. Als je hier heen wilt gaan kan je korting krijgen! Koop (het liefst samen met een groepje) je kaartjes online en krijg 3euro pp teruggestort! Email ons voor verdere details.

Meer info: https://www.musicalopera.nl/

Kunstenaarscollectief Slavs and Tatars in het Frans Masereel Centrum

Van 2 juli t/m 1 oktober 2022 is het werk van Slavs and Tatars te zien in het Frans Masereel Centrum in België. Het werk is gefocust op het gebied ten oosten van de voormalige Berlijnse Muur en ten westen van de Chinese Muur en ontgint kennis over de talen, geloofssystemen, tradities en rituelen van volkeren van de Kaukasus, Centraal-Azië en Oost-Europa.

Meer info: https://fransmasereelcentrum.be/nl/artistieke-werking/slavs-and-tatars/

Corpus Christi / Boże Ciało

Deze drie jaar oude film geeft de geest het Poolse volk goed weer. Het is een goed gewaardeerde film en heeft meerdere prijzen gekregen in Polen en daarbuiten!

Бриллиантовая рука (1969)

Dit is een echte sovjet-klassieker, een komedie die een must-see is voor iedere slavist.

NTR Docs

Yula Altchouler heeft een documentaire gemaakt over Oekraïne en deze met ons gedeeld! Een echte aanrader.

Hierbij de link: https://soundcloud.com/yula-altchouler/yula-docu-ntr-oekraine-v7

En hier de link naar DOCS: https://www.2doc.nl/docs/2022/67-Yula-en-Yuliya0.html

Liefs,

Mark, Zephyra en Karlijn